Egység: Mindaz ami egyedileg leírható, vizsgálható. Lehet tevékenység is.
Folyamat: olyan egymással kölcsönösen kapcsolatban lévő erőforrások és tevékenységek, amelyek a bemeneti mennyiséget, információt (input), kimeneti mennyiségekké, információkká (output) alakítják.
Eljárás: Valamely tevékenységnek elvégzésének előírt módja.
Termék: Tevékenységek vagy folyamatok eredménye. (szolgáltatás is lehet, tehát anyagi és szellemi is, minden ami a piacon jelen van)
Szolgáltatás: A szállító és vevő közötti érintkezési területen végzett tevékenységek és a szállító belső tevékenységei által nyújtott, ami a vevő igényeit elégíti ki.
Szállító: Az a szervezet, amely a terméket a vevő rendelkezésére bocsájtja.
Vevő: Az akinek a szállító a terméket a rendelkezésére bocsájtja.
Szervezet: Olyan társaság , testület, cég, amelynek saját funkciói vannak.
Szervezeti felépítés: Felelősségek, hatáskörök rendszere, amelynek keretein belül a szervezet ellátja feladatait.
Minőség: Az egység azon jellemzőinek összessége, amelyek befolyásolják képességét, hogy meghatározott igényeket és elvárásokat kielégítsen.
(A minőséget rendelkezésre való alkalmasságra is szokás értelmezni.)
Fokozat: Azonos rendelkezésű, de különböző minőségi követelmény egységek besorolása. Pl.: szálloda, étterem
Minőségi követelmény: Egységre vonatkozó igények, kifejezések.
Megbízhatóság: Amelyet a használhatóság és az azt befolyásoló tényezők leírására használnak.
Megfelelőség: Az előírt követelmények teljesítése.
Hiba: A tervezett felhasználással kapcsolatos elvárás vagy az ésszerű elvárás nem teljesülése.
Termék felelősség: Általános kifejezés annak leírására, hogy a gyártó köteles kártérítést fizetni azért a veszteségért, amely a termék által okozott személyi sérülés vagy vagyoni kárral vagy más károkozással függ össze.
Minősítési folyamat: Folyamat annak igazolására, hogy az egység képes az előírt követelmények teljesítésére.
Ellenőrzés: Az egység egy vagy több jellemzőjének mérése, vizsgálata, ellenőrzése, annak érdekében, hogy megállapítsák, elérték e a megfelelőséget minden vizsgált jellemzőre nézve.
Minőségpolitika: A szervezetnek a minőségre vonatkozó felsőbb vezetőség által hivatalosan kinyilvánított általános szándékai és irányvonala.
Minőségirányítás: Az általános irányítási feladatok azon része, amely meghatározza, a minőség politikát.
Minőségbiztosítás: A minőségügyi rendszeren belül alkalmazott és szükség esetén igazolt minden tervezett és módszeres tevékenység.
Minőségügyi rendszer: A minőség irányítás megvalósításához szükséges szervezeti felépítés.
Teljes körű minőségbiztosítás: -
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése